Přeskočit na hlavní obsah

#220 Kde jsem byla s Knihou kaváren / 2016 ?

Přijde mi to jako pár týdnů, co jsem si objednávala na e-shopu Coffee Embassy Knihu kaváren pro rok 2016 a o polední pauze během školy si ji šla vyzvednout do Original coffee v Betlémské ulici. Přitom je to už rok a změnilo se toho tolik. Už nejsem ani studentka a zmiňovaná kniha už ani neplatí. 



Během mého cestování za kávou jsem se setkala s několika dotazy, co to je za knihu. Tak ještě jednou - je to kniha, kterou vydává Coffee Embassy k příležitosti Prague coffee festivalu. Je to jakýsi průvodce celkem 43 kavárnami v Česku, na Moravě i Slezsku, přičemž vám při návštěvě každé z nich náleží jedna káva zdarma - výměnou za razítko :-) 

Kniha kaváren 2016


Když jsem si knihu poprvé prohlížela a hned na první straně viděla mapu Česka s vyznačenými městy s kavárnami, ihned se mi v hlavě tvořily skupinky míst, která určitě navštívím, která možná navštívím a ta, která jsou pro mě spíše nereálná. Jak tomu tak nakonec bývá, navštívila jsem zejména ta, které jsem zrovna v plánu úplně neměla. Taky jsem očekávala, že se objevím na více místech v Praze a vlastně jsem překvapená, že jsem nebyla ve všech. To je ale tím, že už nejsem školou povinná, do centra Prahy už nejezdím denně a o to víc oceňuji, že se další ročník věnuje i místům za hranicemi hlavního města.

Přestože jsem se na další "sezónu" už připravila dalším, tentokrát červeným, vydáním, mám pocit, že bych se měla ještě ohlédnout za uplynulým kavárenským rokem. Tak pojďme na to.. hezky podle abecedy!



1) Bakla café

Adresa: Pod Sklípky 112, 530 02 Pardubice I

Hned první v abecedě je kavárna, která byla v kategorii "nepravděpodobné". Co si pamatuji, v Pardubicích jsem byla do té doby jen jednou a vlastně je to pro město tak trochu z ruky. Jenže potom přišly jarní prázdniny a my se s mamkou vypravily do Kutné Hory na výlet ... potom jsme si řekly, že to není zas tak daleko do Přelouče ... a najednou jsme pily kávu v Pardubicích. Knihu kaváren jsem zrovna předchozí den zapomněla v kabelce, tak se dokonale hodila! Tak takhle my jezdíme na výlety... Bakla café je přímo v centru Pardubic, pár kroků od náměstí v jedné hezké zapadlé uličce. Co se týká interiéru, je zařízena v mně blízkém stylu. Pokud dostanu chuť na pardubický perník, zastavím se znovu :)


2) BB espresso shop

Adresa: Suchardova, 272 01 Kladno

Při cestování za kávou jsme se bohužel několikrát přesvědčili, že spousta kaváren v Česku nejen vzniká, ale také zaniká a že je vždy lepší si ověřit otevírací dobu dané kavárny jinde, než v Knize kaváren. V tomto případě se zánik nekonal a já ji přeji hodně spokojených kávových nadšenců. My jsme ovšem BB espresso shop viděli jen přes výlohu. O prázdninách měli totiž o víkendech zavřeno. 

3) Bitcoin Coffee

Adresa: Dělnická 475/43, 170 00 Praha 7

První z pražských kaváren v budově Paralelní Polis a naše první zkušenost s Bitcoiny, které nás trochu zmátly. Nakonec nám ale jeden z ostřílených návštěvníků ukázal, jak směnit bankovku za kryptoměnu a už jsme čekali na kávu od Nordbeans. To je trochu sázka na jistotu. Ke spokojenosti přispěla ještě milá obsluha, hezké prostředí a venku letní počasí. Něco mi na tom místě pořád ale nesedí a nedokážu specifikovat co.. asi jsem přízemní a věřím českým korunám :-)

4) Café Jedna

Adresa: Veletržní palác, Dukelských Hrdinů 530/47, 170 00 Praha 7

Další z pražských holešovických kaváren a vlastně vůbec první, kterou jsem spolu s knihou navštívila. V tomhle hodně vzdušném světlém industriálním prostředí jsem byla už díky doprovodné akci pražského fashion weeku, tentokrát jsme si zašly na kávu po výstavě Slovanské epopeje. Káva od pražírny Original Coffee je na mě obecně trochu kyselejší a tady tomu nebylo jinak, ale ráda se vrátím.

5) Cafe Letka

Adresa: Letohradská 557/44, 170 00 Praha 7 - Holešovice

V Holešovicích zůstáváme. A kdo nebyl v Letce, jako by nebyl. Na tomto místě byla kavárna už za dob Rakouska-Uherska a za tu dobu si jistě získala už spoustu lidí - mě nevyjímaje. Jak svým interiérem, čerstvými květinami na dřevěných stolech pokrytými vyrytými obrázky, tak kávou od berlínské pražírny Five Elephant. Netřeba více popisovat - potřeba navštívit znovu!



6) Kavárna na Kozím plácku

Adresa: Dačického nám. 10/5, 284 01 Kutná Hora

Přesouváme se za hranice Prahy - do Kutné Hory. Náš tradiční podzimní výlet jsme si zpříjemnili posezením v útulné kavárně s dřevěnými stropy, kamny na dřevo a alternativně připravenou kávou od Doubleshotu a La Boheme Café. Přiznám se, že jsem spíš příznivcem kávy na bázi espressa, ale tuhle chvilku klidu jsem si vážně užila. Atmosféru ještě podtrhlo sychravé podzimní počasí. Vlastně teď je ta správná doba tuhle kavárnu navštívit. Až uvidíte domek s kozou nad dveřmi, jste na správném místě :-)

7) Kávová Zastávka

Adresa: 1094, Budějovická, 390 02 Tábor

O kousek jižněji se nachází Kávová Zastávka v Táboře. Nejsem si jista, jestli tomu je tak i teď, ale v době, kdy jsme ji navštívili, ji vedla jedna mladá slečna/paní? sama, což vidím jako důkaz odhodlání a odvahy. Mimo kávy z dílny zahraničních pražíren je zde k zakoupení i spousta vychytávek k její domácí přípravě. Co se týká interiéru, je jiný než sterilní prostředí dnešních "hipster" kaváren, ale hodně zde převládá Ikea. Což neberu ani jako plus, ani jako mínus :-) 


8) Kofárna Café

Adresa: Zborovská 84/60, 150 00 Malá Strana

Zpátky v Praze! Tohle místo mi ukázalo, jak moc je ulice Zborovská dlouhá :D ... Doporučuji vyjít z opačné strany, než ze Smíchova. A to je tak všechno. Vím, že mi káva chutnala, ale nijak víc se mi do mysli tohle místo nevrylo. Bohužel... 



9) mamacoffee Sokolovská

Adresa: Sokolovská 6/85, 186 00 Praha 8-Karlín

Má první návštěva kavárny v roce 2017 se odehrála právě tady. Ve zkouškovém. A venku sněžilo. Na mlýnku mamacoffee, ta také patří k dobrým pražským stálicím a já si nemám na co stěžovat. Jo, Karlín a kavárna vedle kavárny ten mi teď občas chybí.. Narozdíl od studentského života..


10) Místo

Adresa: Bubenečská 12, 160 00 Praha 6

Teď mě někdo pravděpodobně zavrhne do pekel, ale Místo mě prostě neuchvátilo. Nevím proč a trochu mě to mrzí. Ne, že by se mi nelíbilo, ale asi ho nedokážu ocenit tak, jak spousta lidí okolo mě. Možná bych tam měla zajít na brunch!

11) Original Coffee

Adresa: Betlémská 12, 110 00 Staré Město

Tak jak pro mě příběh Knihy kaváren začal, tak i skončil. Tady jsem si knihu osobně vyzvedla a taky jsem si tady dala úplně poslední kávu na její účet. Ve dvacátých letech minulého století na tomto místě bývala kavárna a její ráz si zachovalo i Original Coffee. Nedaleko je obchůdek s kořením U Salvátora a až tam za pár týdnů půjdu pro koření na perníčky, mám jasno, kde si dám kávu. Byť trochu kyselejší.. 

12) Panorama Café

Adresa: Jiráskova 127, 511 01 Turnov

Tak přesně v této kavárně jsem nebyla! Protože jsme se spletli a omylem přijeli do Trutnova! A to jako vážně. Bohužel... 

13) Republica Coffee

Adresa: T. G. Masaryka 894/28, 360 01 Karlovy Vary

Ve Varech se vaří i káva. Republicu jsme navštívili během letošního filmového festivalu a zklamáni jsme nebyli. Však jste si o ní dokonce mohli přečíst samostatný článek. 

14) SWEET CITY Espresso bar & obchod

Adresa: Ruprechtická 365/55, 460 01 Liberec

Nordbeans. To je to správné slovo. Přesně název téhle pražírny nás dovedl na toto místo. A ne naposledy, protože jejich káva je výborná. Jen nejezděte o víkendu - ledaže byste neměli v plánu účast na nějakém z pop-up akcí, které se v těchto dnech tady konají. Takže kafe, dortík, domů sáček kávy, ecoffee cup, Liberec!


15) THE KAVÁRNA

Adresa: Budečská 974/6, 120 00 Praha 2-Vinohrady

Pokud vám nejde káva od mamacoffee proti srsti, máte na seznamu další místo, které můžete navštívit. The Kavárna je útulná a mají výborný páj s jablky a ořechy. 


16) Vypálené koťátko

Adresa: Mařákova 272/5, 160 00 Praha 6-Dejvice

Dejvické Vypálené koťátko bylo úplně jiné místo, než všechna ostatní. Během popíjení kávy můžete tvořit malbou na keramiku. Vyberete si glazuru na kterou promítnete své umění a za týden si ji můžete vyzvednout vypálenou. 

17) Žižkavárna 

Adresa: Kubelíkova 1477/17, 130 00 Praha 3-Žižkov

Další útočiště pro milovníky mamacoffee a místo zejména pro studenty, řekla bych. Zároveň je taky poslední kavárnou, kterou nás Kniha kaváren pro rok 2016  provedla. 



Dostali jsme se úplně na konec. Kniha kaváren mi dělala společnost celý rok a trochu mě mrzí, že jsem vynechala přes polovinu míst, která by si návštěvu bezesporu zasloužila. Nečekala jsem, že bych vynechala například České Budějovice, Brno, nebo třeba Plzeň. 

Stejně tak věřím, že mě bude bavit sbírat razítka i následující rok. A začínám právě zítra!
A pokud jste i vy majiteli Knihy kaváren, napište mi, jaká místa jste navštívili a nebo na která se naopak těšíte! :-) 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

#109 Únor za námi

Ú nor 2015 už je oficiálně za námi. Stalo se toho celkem hodně, a proto se s vámi podělím o pár fotek :-) Konec vykecávání, jdeme na ně.

#103 Filmy, které byste měla jako žena vidět

P řeci jen ještě není natolik teplo, abychom trávily většinu dne venku. A tak se celkem rády ještě zachumláme do deky a s kávou v ruce zhlédneme nějaký film. Původně byl tento článek plánován na Valentýna, ale proč mučit drahé polovičky slaďárnami. Pojďme si je vychutnat spolu - samy ženy!

#93 DIY: Co se svícny z IKEA?

S víčky z IKEA milují všichni. Někteří se možná bojí, aby nevyhořeli (viď, tati?) , ale stejně je milují. A i tak si je koupíme, ačkoli je vlastně ani nepotřebujeme. Dvacet pět hodin celkem obstojné vůně je prostě fajn. Když stojíme v obchodě a házíme bezhlavě jednu svíčku za druhou do vozíku (protože "no neber to, za tu cenu!"), možná nám nedojde, že po vypálení vosku zůstane docela pěkná skleněná nádobka. Taková, že pokud v sobě máme alespoň trochu vetešníka, bude nám líto ji vyhodit. Ať jich máme doma klidně sto padesát! :-) A tak jsem tu s pár tipy, co s takovou nádobkou udělat.