Přeskočit na hlavní obsah

#203 ZOO Liberec

Ahoj čtenáři!
Letošní léto se nese v duchu zoologických zahrad. O první, táborské, jsem psala počátkem měsíce a druhou z nich, které jsem navštívila v červenci, byla nejstarší česká (i slovenská) zoologická v Liberci. Naposledy jsem v ní byla před dvanácti lety, a tak jsem si skoro nic nepamatovala a zažila jsem moment překvapení podruhé.


Totiž, první nadšení jsem si odbyla už při příjezdu do cíle. Cestou po Masarykově třídě jsem skoro (čti maximálně) litovala, že sedím za volantem. Trasu lemují majestátní vily, na jejichž balkonech vidím právě nalitý čaj a odpočívající obyvatele domu v dobách první republiky. Tato ulice má označení třída zcela oprávněně.

Ale teď už k ZOO. Jelikož jsme do Liberce jeli jen na skok, museli jsme si pečlivě sestavit časový harmonogram. Dvě hodinky na rozlohu 13 ha by nám měly stačit. Bylo to o fous, ale nakonec stačily. S doprovodem dětí bych volila klidně celé odpoledne.



Kdo mě zná, tak ví, že kočky a koťata jsou pro mě ve zvířecím světě prioritou číslo jedna. Není tedy překvapením, že jsem za možnost vidět koťátka bílých tygrů vážně vděčná. Jednoho domů, prosím!




Vím, že mají zoologické zahrady spoustu odpůrců, ale já mezi ně nepatřím. (Narozdíl od podpory účasti koní na poutích!).. A samozřejmě jsem pro to, aby měla zvířata co nejvíce odpovídající prostor a prostředí pro život. Je pravda, že se mi některé výběhy zdály trochu menší, na druhou stranu se mi líbí, že zde není tolik uměle vytvářených povrchů, jako se tomu děje (možná trochu zbytečně) při nejnovějších rekonstrukcích pražské zoo.

Ta liberecká má zkrátka svoje kouzlo, dýchne na vás historii a ráda se tam vrátím! 

Mějte se krásně!
Vaše, 

Komentáře

  1. Liberecká ZOO - podle mě nejhezčí ZOO. Prostě tak akorát velká - ne obří aby ji člověk nestihl projít během odpoledne a přitom dost (snad) spokojených zvířat. Nejradši mám žirafy a krmení lachtanů. No jo jsem původem z Liberce, takže je to má srdcovka :) jen s tím přesunutím vchodu mi nabourali můj tradiční okruh. Pozn.: Je to nejstarší ZOO na území bývalého Československa ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Každým Vaším komentářem jsem moc potěšena :-) Děkuji..

Populární příspěvky z tohoto blogu

#109 Únor za námi

Ú nor 2015 už je oficiálně za námi. Stalo se toho celkem hodně, a proto se s vámi podělím o pár fotek :-) Konec vykecávání, jdeme na ně.

#103 Filmy, které byste měla jako žena vidět

P řeci jen ještě není natolik teplo, abychom trávily většinu dne venku. A tak se celkem rády ještě zachumláme do deky a s kávou v ruce zhlédneme nějaký film. Původně byl tento článek plánován na Valentýna, ale proč mučit drahé polovičky slaďárnami. Pojďme si je vychutnat spolu - samy ženy!

#93 DIY: Co se svícny z IKEA?

S víčky z IKEA milují všichni. Někteří se možná bojí, aby nevyhořeli (viď, tati?) , ale stejně je milují. A i tak si je koupíme, ačkoli je vlastně ani nepotřebujeme. Dvacet pět hodin celkem obstojné vůně je prostě fajn. Když stojíme v obchodě a házíme bezhlavě jednu svíčku za druhou do vozíku (protože "no neber to, za tu cenu!"), možná nám nedojde, že po vypálení vosku zůstane docela pěkná skleněná nádobka. Taková, že pokud v sobě máme alespoň trochu vetešníka, bude nám líto ji vyhodit. Ať jich máme doma klidně sto padesát! :-) A tak jsem tu s pár tipy, co s takovou nádobkou udělat.