Přeskočit na hlavní obsah

#195 Tekuté zlato na tři..

Ahoj čtenáři!
konečně jsem se dostala k notebooku za jiným účelem než je učení. Zkouškové klepe na dveře, a tak začíná ta náročnější část roku. Vyvažuje to samozřejmě MS v hokeji a také zahrada. Ta mě baví čím dál tím víc. Rýsuje se nám skalka, je hezké počasí a já se dopuji každý den alespoň jednou hlávkou salátu. Zkrátka začíná to období, kdy stačí jít na nákup na zahradu. 


Před pár dny jsem šla takhle nakupovat a vzala jsem i 200 květů pampelišek. No jo, na med :-) 


Už loni jsem vám o tomto táhnoucím se zlatě psala a letos se budu opakovat. Tentokrát jsem ovšem přidala do sklenice jádra vlašských ořechů a zalila je hotovým medem. Je to sice bomba, ale na zmrzlině opravdu moc dobrá... (ještě větší bomba). 


Potřebujeme:
 200 květů pampelišky, 1,5 litru vody, 3 citrony, 1kg krystalového cukru

Hlavičky rozkvetlých pampelišek bez stonků vypereme pod tekoucí vodou, vložíme do hrnce a zalijeme vodou. Přidáme rozkrájené omyté citróny a vaříme 15 minut. Potom hrnec odstavíme a vše necháme 24 hodin vylouhovat (možno i déle - ale já to nikdy déle nevydržím :-D). Druhý den vaříme dalších 15 minut a poté přecedíme přes hustý cedník nebo přes plátýnko do čistého hrnce. Do šťávy přidáme cukr a za občasného míchání vaříme ještě asi 1,5 hodiny, až se med začne táhnout. Čím déle med vaříme, tím je hustší.


Jen zkoušejte.. než odkvetou! :-)
Vaše,






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

#109 Únor za námi

Ú nor 2015 už je oficiálně za námi. Stalo se toho celkem hodně, a proto se s vámi podělím o pár fotek :-) Konec vykecávání, jdeme na ně.

#103 Filmy, které byste měla jako žena vidět

P řeci jen ještě není natolik teplo, abychom trávily většinu dne venku. A tak se celkem rády ještě zachumláme do deky a s kávou v ruce zhlédneme nějaký film. Původně byl tento článek plánován na Valentýna, ale proč mučit drahé polovičky slaďárnami. Pojďme si je vychutnat spolu - samy ženy!

#93 DIY: Co se svícny z IKEA?

S víčky z IKEA milují všichni. Někteří se možná bojí, aby nevyhořeli (viď, tati?) , ale stejně je milují. A i tak si je koupíme, ačkoli je vlastně ani nepotřebujeme. Dvacet pět hodin celkem obstojné vůně je prostě fajn. Když stojíme v obchodě a házíme bezhlavě jednu svíčku za druhou do vozíku (protože "no neber to, za tu cenu!"), možná nám nedojde, že po vypálení vosku zůstane docela pěkná skleněná nádobka. Taková, že pokud v sobě máme alespoň trochu vetešníka, bude nám líto ji vyhodit. Ať jich máme doma klidně sto padesát! :-) A tak jsem tu s pár tipy, co s takovou nádobkou udělat.