Přeskočit na hlavní obsah

#232 Kde jsem byla s Knihou kaváren 2017?

Jelikož se nám rok přehoupl do začátku března, přemýšela jsem, jak moc je ještě aktuální psát tenhle typ článku. Ten loňský byl ale jeden z nejúspěšnějších, a tak jsem se po nedobrovolné (ale příjemné) offline pauze rozhodla zasednout za monitor, vytáhla loňskou Knihu kaváren z knihovny a začala hledat fotky přímo z místa činu. A že jich zase pár bylo.

Kde jsem byla s Knihou kaváren 2017?




Až na půdu - Písek

Můj kafepříběh loňského roku začíná na straně třináct, kde se dozvídáme o podniku jménem Až na půdu. Nachází se v mém oblíbeném - Jihočeském kraji - přesněji v Písku. Až teď, když píšu tyhle řádky, mi dochází, že jsem mu věnovala celý článek. Bingo - nemusím dohledávat fotky :-). Každopádně tohle místo si pamatuji moc dobře a plánuji se tam letos zastavit znovu. Mají skvělé kafe a poctivě na instagramu sleduji jejich nabídku brunchů.

Café Jedna - Praha 7

Část Prahy - Holešovice je pro mě trošku neznámou. Vím, že tam je spousta míst, kde si dát kafe (podobně jako Karlín nebo Vinohrady), ale tím, že to není čtvrť, kde byste mě často potkali, její kouzlo mi trošku uniká. Přesto jsem Café Jedna navštívila už několikrát - po akci v rámci Fashion weeku, po Matějský, po výstavě v Národní galerii, jejíž je kavárna součástí a nakonec loni - po akci Svět knihy. Kafe z pražírny Original Coffee je na mě klasicky trošku hořké, ale beztak sem na něj po letošních "knihách" zase zajdu :-). Ani nevím, jestli je v Knize i letos.

Café Magnolia - České Budějovice

Jak je na šálku potisk tukánka, je to jasný - tady se pije káva od La Bohéme Café. Ne, že by to snad bylo něco špatného! Jen jsem si při jarním výletu všimla, že tomu tak je na jihu Čech docela často. V Magnolii jsme byli loni na Velikonoce, tedy v době, kdy jsem čekala na svůj cheat day - mazanec, beránka a jidášky - a vím, že mě stálo spoustu sil, abych odolala sakra-dobře-vypadajícím dortíkům, které tady měli :D. Takže to - Magnolia.

Černý kafe - Horažďovice

Bránou Šumavy jsem onehdá nazvala i Horažďovice. Je to prima městečko na půl-denní výlet. Má hezké náměstí i přílehlé okolí, spoustu roztomilých obchůdků a krajina, lesy, okolo se začínají směrem na jih vlnit. A taky tu mají Černý kafe - přímo na rohu, u křižovatky, nemůžete ho minout. Prostor je to hezký, samotný kafe nás zas až tolik neuchvátilo. Ale třeba příště...

Čokolaterie Vokovice - Praha 6

Tak pozor - tady mají kafe i čokoládu. Většinou na mě takové podniky nepůsobí důvěryhodně. Vždycky si říkám, že musí umět buď kafe, nebo čokoládu. Obojí ne. Ale tady to mají obojí sakra dobrý. Do teď si pamatuju, jak jsem v rámci diety odolávala malému čokoládovému zrnku kávy, které mi obsluha dala na tácek s kávou a panákem vody. Odolávala, neodolala, nelituji!

Dobrý Kafe - Pardubice

Pardubice považuji za jedno z hezkých měst v Česku. Působí na mě čistě a samostatně. A když na snídani, tak do Dobrého Kafe. A dobrý kafe k tomu. Jo, doporučuji. To je asi všechno :).

Dos Mundos Café - Praha 7

Když jsem dřív pracovala v jedné nejmenované firmě, byl naším zákazníkem i Dos Mundos Café. Vždycky, když jsem se s tím názvem v databázi setkala, říkala jsem si "kdybyste věděli" ... Tak jsem zašla na inspekci. Ba ne, sranda.. Šla jsem zrovna kolem a měla u sebe Knihu. Akorát je vtipný, že v knize je kavárna na Praze 7 a já si šla pro razítko na Vinohrady :-). To jsem ale zjistila až po několika měsících. Kafe bylo zdarma, nikomu nic nevadilo :-) Tak bacha, ať zvolíte správnou pobočku :-).

Gabi Café - Říčany

Tak samozřejmě - Říčany. Jak já miluju ta sobotní dopoledne, kdy jedeme na farma trh na náměstí a potom se stavíme na snídani v Gabi Café. Je mi až trapně, že jsem se o tomhle místě dozvěděla až z Knihy kaváren! Zároveň jsem za to ale moc vděčná. Mimo kávy mají fakt dobré snídaně (a velký výběr), ale pozor - už se nám taky stalo, že jsme si ráno nesedli.


Kávy pitel - Kutná Hora

Úplně první místečko, které jsme s loňskou Knihou navštívili. A taky místo, o kterém nevím, co napsat. Rozhodně je pěkné a rozhodně je vidět, že jej majitelé provozují s nadšením - obchod, kavárnu i pražírnu. Na druhou stranu mi je moc líto, že nás káva jako taková úplně neoslovila. Ale tak tisíc lidí...

La Bohéme Café - Praha 2

Klasika. Prostě klasika, kterou musel alespoň poloviční kávový nadšenec minimálně jednou navštívit. Tady jsme věděli, co nás čeká, zklamaní jsme nebyli. Super.

Original Café - Praha 1

Už si dělám z toho srandu. Úplně vždycky, když jsem na tomhle místě - prší. Vždycky. Tak jsem se šla schovat před deštěm i tentokrát. Na silnější, ale dobré kafe. Pro Knihu už je taky klasickým místem.

Posezení u Andělky - Velké Popovice

Andělka je tak trošku všechno - kavárnou s pěknou zahrádkou, ale také místem provozujícím dílny, workshopy, akce pro děti i neděti. Rozhodně je to milé místo klidnou atmosférou a když pojedu okolo na kole, ráda se zastavím.

... škoda nezajít - Mladá Boleslav

Bylo horko, vraceli jsme se z Liberce, navigace nás zavedla špatně.. ale našli jsme to. Říkali jsme si, že když už jsme takový kousek, byla by škoda nezajít. V našem případě na dobré kafe, ale v létě bych si takhle na náměstí dala i skleničku vína.

A jsme u konce!

Nakonec jsme si jich odrazítkovali o trošku méně, než v té předchozí Knize kaváren, ale i tak se s námi po té zemičce docela projela. Stále nás to (tady asi mohu mluvit za nás oba s H.) nepřestává bavit a těšíme se na další ročníky. Minimálně na jakési průvodce. Protože nejde vůbec o ten šálek zdarma. Jde o to, že když nevíme kam na výlet, vyndáme Knihu a je to. Rozhodne to za nás!

Komentáře

Okomentovat

Každým Vaším komentářem jsem moc potěšena :-) Děkuji..

Populární příspěvky z tohoto blogu

#109 Únor za námi

Ú nor 2015 už je oficiálně za námi. Stalo se toho celkem hodně, a proto se s vámi podělím o pár fotek :-) Konec vykecávání, jdeme na ně.

#103 Filmy, které byste měla jako žena vidět

P řeci jen ještě není natolik teplo, abychom trávily většinu dne venku. A tak se celkem rády ještě zachumláme do deky a s kávou v ruce zhlédneme nějaký film. Původně byl tento článek plánován na Valentýna, ale proč mučit drahé polovičky slaďárnami. Pojďme si je vychutnat spolu - samy ženy!

#93 DIY: Co se svícny z IKEA?

S víčky z IKEA milují všichni. Někteří se možná bojí, aby nevyhořeli (viď, tati?) , ale stejně je milují. A i tak si je koupíme, ačkoli je vlastně ani nepotřebujeme. Dvacet pět hodin celkem obstojné vůně je prostě fajn. Když stojíme v obchodě a házíme bezhlavě jednu svíčku za druhou do vozíku (protože "no neber to, za tu cenu!"), možná nám nedojde, že po vypálení vosku zůstane docela pěkná skleněná nádobka. Taková, že pokud v sobě máme alespoň trochu vetešníka, bude nám líto ji vyhodit. Ať jich máme doma klidně sto padesát! :-) A tak jsem tu s pár tipy, co s takovou nádobkou udělat.